Rindu Fiona

Harini dah 14 hari Fiona Nasuha tinggalkan kami semua. Saya syukur sebab cam tetibe dapat cuti 2 minggu and seme bende berlaku dalam 2 minggu tue. At least sempatlah saya ambil masa untuk tenangkan emosi and rehatkan fizikal.

1st week kehilangan Fiona masih meninggalkan kesan yang dalam buat kami semua. Bukan mudah nak lupakan segalanya sekelip mata walau sekuat mana pun kami mencuba. Ada satu haritu, tengah2 drive tetibe ambulans lalu. Lepas kasi laluan kat ambulans, tetibe termenangis dalam kete. Teringat time sama2 dok dalam ambulans dengan Fiona sambil tengok nurse dok pam2 oksigen. Masa tue masih seronok sebab kaki tangan Fiona aktif bergerak, saya memang fikir masih ada harapan. 

Pastu bila gi belakang rumah, tiap kali tengok tempat uri Fiona ditanam, sedih gak lagi. Yang paling drama a few days lepas Fiona meninggal, saya tercari2 tudung yang saya pakai masa hari kelahiran Fiona. Tudung tue yang saya buat balut Fiona lepas sambut dia dalam kereta.


Nie lah tudung yang saya pakai. Bibik dah cuci bersih tudung nie. Bila saya dapat balik tudung nie, struggle saya pegi cari kesan2 darah kat tudung tue. Harapan adalah sangat tinggi nak jumpe darah sebab sangat rindukan Fiona. Bau darah pun takpe. Haha drama kan?

Now alhamdulillah semua cam dah okay. Emosi dah makin stabil, kadang2 jela bila datang rindu tue menitik la jugak air mata. And alhamdulillah gak masuk keje je saya terus busy sebab Isnin nie saye ade ACD. So 2 hari masuk ofis tue fokus kat keje and ACD. Belajar 2 hari je tue pun tak sampai 6 jam sari, apelah sangat yang dapat. Takpelah, saye dah sangat penat. Cam dah takde energy nak spend untuk ACD. Huhu..






Bidadari syurga mama, bila nak muncul dalam mimpi mama nie? Hmmm...

2 comments:

my notes March 30, 2013 at 12:28 AM  

allah mengambilnya kerana itu lebih baik buat fiona ... mungkin jika umurnya panjang , dia akan lalui krisis agama ... sangat bahaya ... setiap kejadian itu ada hikmahnya ... maka redhalah ...

Anonymous March 31, 2013 at 7:48 AM  

Rindu Fiona jugak.
Tiap kali baca entry, tiap kali tumpah air mata.
Tak boleh tahan.

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.