Mendidik Anak di Zaman Moden

Aritu kat channel Oasis ade sorang ustazah kasik ceramah. Katanya untuk didik anak remaja zaman moden parents tu kene 10 kaliganda lagi bijak dari anak tue. Maka parents kene keep up dengan new technology and trend masa kini.


So Irfan, dah besar nanti jangan memperkotak-katikkan mama yer. Mama tau main fesbuk, twitter, friendster, mirc, skype, gtalk, yahoo messenger, youtube, haa ape lagi. Ermm myspace mama takde. Nanti kalo desperate mama belajar.


Huhu Irfan tadika pun belum dah kalut dah. Tapi memang cabaran didik anak zaman moden kan. Kalau zaman dulu beranak 10 pun tak heran. Tak banyak supermarket and tempat hiburan untuk anak lepak. Tak banyak pengaruh TV and internet. Tak banyak kes jenayah cam skarang ni. Rompak, ragut, belasah, rogol, culik, bunuh. Owh mintak jauh seme tue. Amiinnn


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comments:

MKD Parit Kecil May 24, 2012 at 4:39 PM  

Tahukah anda Minyak Kelapa Dara mengandungi 1001 khasiat dan pembuatannya bebas dari bahan kimia? Layari http://khasiatminyakkelapadara.blogspot.com

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.