It's 1 Baby Only

Disiplin update blog adalah sangat teruk now. Beselah, saya kan among unlucky person kalo bab2 pregnant nie, so tiap kali ada masa terluang saya akan gunakan untuk rest jek. Pastu now, pape news pun cam direct update kat Twitter jek, so memang terabailah blog nie. But today I'm on sick leave, leh la update 1 entry. Huhu..

One thing yang saya lupe update kat sini (tapi dah update kat Twitter) adalah status baby no.2 yang dalam perut nie. Alhamdulillah, next scan lepas tue nampak 1 baby jek and no more cysts. Hubby looked a bit down bila tahu sorang jek baby, dia cam ingat akan dapat twins dah nanti. Aduhaii... Saya kemain lega, dia sedih plak. I think I'm being realistic. Twin maybe nampak comel, tapi bila dah experience jage Irfan sorang dah lelah cam haper dah. 2 tahun tak cukup tido. Cukuplah. 1 at a time. Huhu...

Masa anak 1st tak stress pikir pasal jantina sebab 1st kan, kuar jelah papepun. Tapi dalam hati memang kalo boleh nak boy as anak sulung tapi tak berhajat lebih2. Syukur jek ape yang Tuhan kasi. Tapi bila anak no. 2 nie adalah sket rasa stress tue sebab kalo bleh memang nak opposite gender dari yang 1st kan? Huhuhu... Tapi once again anak tue anugerah Allah, syukur jer apa yang dapat, tabaik merungut. Lagipun saya memang dah terima hakikat yang keturunan saye and hasben nie keturunan anak lelaki ramai. Haha! 

Insyaallah kalo ade rezeki, next visit dah bleh tahu gender adik Irfan nie. Ntahlah saya susah nak percaya mitos2 jantina nie sebab masa pregnant Irfan dulu ramai yang assume saya pregnant baby girl base on simtom2 yang saya ada dulu. End up yang kuar hamek ko, jantan habess. Huhu...

Oklah time to rest. Sabtu and Ahad saya bersin beratus2 kali non stop sampai cramp perut okay. Pastu bermulalah project air terjun kat hidung, turun mencurah2. Pastu semalam hubby bawak gi Col Asia sebab badan saya dah start panas and kepala cam nak pecah sakit. Saye masih ade dateline kat ofis, tapi arini memang tak fit untuk  keje. Esok and lusa semoga sempat untuk struggle balik sebelum balik Semananjung Khamis nie.. Tak pack  lagi. Dem...

0 comments:

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.