Quick vs. Slow

I'm a quick person. Cakap laju jalan laju buat keje laju. Maybe sebab dari kecik dok tengok my mom multitasking kelam kabut ari2 nak uruskan rumah, anak2, keje ofis, amek upah menjahit, amek tempahan kuih, etc. So sejak kecik dah terkene tempias kalut tu lalu membesarlah saya sebegini rupa.

Saya sedar laju sangat pun kadangkala menyakitkan hati. It's like heyy bleh rilek sket tak? Haa gitu.. Tapi sifat laju itu amat saya perlukan ketika job mekap sebab nanti akan ada jek tetibe 20 orang extra dok tadah muka mintak touch up (ok I over...)

Pastu dapat anak ikut perangai saya. Lagi kalut dari lipas kudung. Lari asek langgar dinding jek. Makan plak saye baru jek suap dia semulut, nak amek next nasik untuk next suapan dia dah siap telan dah. Kalo mantain current speed memang sampai ke sudah saya tak sempat makan lalu speed makan saya makin bertambah sampai kadang2 orang tanye "Ko lapar sangat ke Kunaz?" Huhu...

Hasben saye plak totally opposite. His movements are much slower than me which kadangkala memang menyakitkan hati jugak. Dia cakap pun slow and kadang2 berleret2 which sometime rasa nak tolong habiskan ayat dia cepat2. And he's not being affected by Irfan's quickness in nature. Huhu...

See we have a totally different personality but this difference complement our life. He proves me that dalam hidup nie tak perlu nak rush sangat, take our time to do it. And saye pun, I prove him that there are certain things that we should do them real quick. Yess we complement each other. He cools me down and I heat him up. Haha ntah pape...



Published with Blogger-droid v2.0.4

3 comments:

F a i z a h ' s February 16, 2012 at 2:13 PM  

Btul! agreed 200% in certain situation mmg kita kena amik masa utk setelkan satu2 menda...xleh kelam kabut... n certain2 situation kita kena secpt kilat... jgn gelabah ayam okeh~! :)

iman February 16, 2012 at 3:03 PM  

hahaha ye aku mmg ingt kau ckp kau cepat sgt zak slow rilek kua kete pon rilekkk je...haha!

kunaz February 16, 2012 at 3:45 PM  

Ko sindir aku msk kete ko klam kabut ke dulu? Ciss

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.