2nd Pregnancy

Iklan jap before sambung entry pasal busy. Nie intro before nak buat official entry pasal 2012. Aritu kat Facebook saye pernah buat status either nak slim ke nak pregnant untuk tahun 2012 and takde sorang pun yang sokong saye diet. Sume suruh pregnant dulu. Tapi saye macam nak adil nak try to lose some weight first before getting pregnant. Now saye dah overweight. Pregnant nie kalo berat badan normal pun ade potential nak kene diabetes or high blood during pregnancy, inikan plak overweight kan.


Tapi sebenarnya jauh di lubuk hati saye masih question diri sendiri, am I ready for a second child? And to be honest rasa cam belum ready and it is due to multiple reasons. Tapi reason saya kadang2 ridiculuous. 1st, saye kawen dengan lelaki yang saya 1st kapel. Saya tak pernah bercinta dengan orang lain selain kekasih saya yang kini dah jadi suami saye. Hasben saye pun samalah kes dengan saya. And sayang saya kat dia adelah sangat tak berbelah bahagi and memang saye takkan carik yang lain sebab memang takde kuota. Hahaha!


So bile dah jadi gitu, bile dapat sorang anak yang saye sangat sayang, saya tatau cemana nak menyayangi incoming anaks. Perasaannye macam setia pada yang satu gitu. Yes for sure it is the most silly thought that every mom on earth should not have. So clearly I'm the source of problem here and I need to fix that one 1st. But really, I love my baby Irfan so much walopun banyak jek dugaan nak besarkan dia. Dulu masa lom ade maid terpaksa bawak Irfan ke lokasi mekap. Now bile ade multiple jobs per day saye masih sanggup balik rumah in between sebab nak tengokn Irfan. Padahal leh jer lepak minum before going for 2nd job kan? Saje rindu moment Irfan patahkan lipstick, makan eyeshadow, etc. Huhu...


2nd, my last pregnancy was not a nice experience. I was struggling to complete the pregnancy. Macam belum ready nak experience mende sama kali ke-2. Dulu ok lagi sebab belum amek mekap job. Now nie 2012 nye booking dah ade almost every month dah. Pastu aritu baru nak stable keje ofis now tetibe tuka department lagi, hari2 terkejar2 buat keje untuk 2 sections. Nak kene stabilize keje baru balek. Kalau saya sakit2 pregnant cane saya nak buat seme tue. Takutnyer...


3rd yes I'm a bit worried with my weight now. Nie dah ade anak buas nie tak gak berjaya kurus. Entahlah saye rase saye nie slim proof. Dah berkejar2 penat keje, bisnes, jage anak tak gak kurus2. Mungkin sebab lepas berkejar2 saye gi bantai makan bertubi2.Tapi cemane nak berkejar2 kalo tak makan? Haha! Ngeng....


4th saya sangat penat sebenarnye korang. Saye keje sangat dasat di ofis pada siang hari. Urus makan minum hantar and amek anak balik sekolah lagi, masak lagi pastu tido kul 3-5 pagi tiap hari pastu esok sambung struggle kat ofis lagi. Tu baru ade sorang Irfan. Kalo ade 2 Irfan? Waaaaaa takut nak pikir. My helper dengan jujurnye cakap lagi penat jage Irfan sorang dari jage 3 orang anak majikan lama dia.  Hahaha! Nasib laaa...


Saye rase rumusannya adalah now banyak sangat bende nak kene pikir. Busy pikir pasal rumah la, kejela, bisnes la pastu nie rasa cam nak start menjahit balik la. Ahh macam2 nak buat... The only thing yang buat saya consider untuk pregnant adelah sebab now tengah ade helper yang bagus yang saye patut utilize sebelum kontrak dia habis. Takut nanti nak carik yang lain belum tentu dapat yang cani dah. And I don't put high expectation sangat untuk dia keje lama2 dengan kami sebab dia masih muda, baru nak masuk 20. Maid lama saye yang tua dah beranak pinak pun sempat lagi gatal nak kawen baru, inikan plak remaja muda kan? Huhu...


So to pregnant or not to pregnant saye belum ade decision lagi. Tengoklah bile dah rasa mampu nanti. Huhu...


Published with Blogger-droid v2.0.2

3 comments:

MammaSun January 3, 2012 at 9:38 AM  

aku pun dalam kondisi yg sama...hard to decide and hard to ignore...ekekeke

kunaz January 4, 2012 at 8:06 PM  

cemane ni sunaaaa... hahaha

imanlah mcm biasa January 5, 2012 at 4:08 PM  

pregnen je...eh...he he...reason: kau tuu bukan makin muda...kalo skrg dah penat..nnt later lagi penat okeh...tp xpe..nxyr pon bole..cuma..lagi lambat laa nk kurus...nnt metabolism rate dh slow down..so..menten lah...ho ho..amacam..berjaya x hasutan aku..
ni utk 2 2 la korg..ha ha..oo pasal kasih syg kau tuu..aku pon bnda sama..tp rupanya...dia x berkurang pon bila bertambah anak...infact dia bertambah...hehe

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.