Irfan Dah 6 Bulan!

Dah lamaaa saya amaattt menantikan detik Irfan mencecah usia 6 bulan. Amat2 menantikan detik itu okay. And ianya dah berlaku semalam tanpa saya sedar. Saya repeat, tanpa saya sedar. Mangkuk tol. Dalam meeting room masa bukak notebook nak tulis tarikh baru perasan semalam adalah 5 Nov. Terkejut gorilla I, sebbaik tak terpelanting notebook dalam meja meeting. Haha!

Pastu tetibe rindu Irfan. Dahla pagi tue Irfan bangun kul 5 pagi sama dengan saya, and tido balik time saya nak gi keje around kul 7 pagi. Saya patut dah ada banyak masa nak gomol2 dia sambil wish hepi 6 month. Owh sangat sedih. Sebbaik semalam adalah Jumaat, break 2 jam, so saya pegila kuar belikan hadiah untuk Irfan.

Motif beli hadiah? Actually nak beli something untuk diri sendiri untuk meraikan kejayaan berjaya fully breastfeed Irfan selama 6 bulan. Sangat hepi terlompat2 bila berjaya achieve target. End up beli hadiah untuk Irfan coz Irfan's happiness is the best gift! =)




So tadi belikan Irfan sebijik laptop mainan sebab Irfan selalu berebut laptop dengan mama dia. Taip keyboard cam main drum, kuat gila pukul keypad. Siap buat head banging lagi atas keyboard (a.k.a menaip pakai dahi). So sebelum laptop tue arwah, saya belikan laptop lain untuk Irfan. Huhu... Actually ade laptop yang untuk 6 month tapi sket sangat bende yang leh tekan. Beli yang untuk 3 years terus. Wahaha! Now pun Irfan main laptop 24 years what... (eh I 24 tahun ke? Ke 23? Hihihi...)

Owh btw, papa Irfan plak yang lelebey main laptop Irfan semalam. Pastu bangga2 jawapan seme betul. Haiiihhh laki i .....

Pastu beli beansprout pillow 1 lagi wat backup. Yang brand macam memule beli habis stok, so terpaksa beli brand lain yang lagi kecik. Just nak buat backup sebab nak basuh yang lama tue. Tak pernah basuh lagi sejak beli. Dah macam2 jenis peta dah ada kat bantal busuk tue.

Pastu last one mangkuk makan yang baru. Nanti arini nak masak special untuk Irfan and nak makan gune mangkuk tue. Hihi...

Pelan harini adalah pegi cucuk Irfan 6 bulan, shopping barang kat Bintang and melawat baby Ustad and Shima kat belakang rumah (jiran baru kami, dulu sama2 UTP gak) Diorang dapat baby girl.

Lastly, selamat 6 bulan Irfan. Tahniah sebab berjaya survive di bawah jagaan mama and papa. Tahniah sebab dah berjaya consume susu mama selama 6 bulan. Tahniah sebab dah berjaya grow up wiser and cuter. Mama and papa love u so much, my prince...



Sape tau cara nak upload gambar dari iPod ke YouTube tanpa jadi cam di atas? Iskkk...

2 comments:

Lyana November 6, 2010 at 3:52 PM  

congrates dear irfan.. dan kunaz too sbb sgt cekal selama 6 bulan ini.... hepi 6 month birthday irfann!!!

kunaz November 7, 2010 at 7:33 PM  

alahai sweetnye lyana. tenkiu2 ckp i cekal. tharu gitu... huhu..

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.