Yeay! Ade Internet!

Tahukah anda (haha!) selama 2 tahun saya keje kat Miri nie saye tak pernah ade internet connection kat workstation saya. Hari2 layan LAN jek untuk buat keje. Local Area Network yer korang, bukan Azlan, Roslan mahupun Mazlan. Haha! Masuk department baru nie, seme FP ade internet – bleh buat research, bleh buat online banking, bleh book tiket, etc.

Makanya saya telah apply untuk ade internet jugak. Last week akhirnya saya dah leh main internet, tapi tetibe sangat banyak keje last week so tak sempat nak buat ape pun dengan internet tue. So harini adalah hari perasmian penggunaan internet, makanya blog ini telah diupdate di ofis, tapi during lunch hour yer korang. Nie kalo boss saye tau nie, sure dia nyesal approve application saye. Haha!

Ok untuk perasmian, nak update pasal kejadian yang berlaku di ofis semalam and harini. Desktop saya hang tahap kronik and layak campak kat West Lutong (eh nape West Lutong? Haha!) Hang dari pagi start saya on computer tue sampai la saya shutdown nak balik tue. Bayangkan la, tiap kali nak send email, saya kene restart computer. Tiap kali nak bukak any files kene restart computer. Saye rasa lebih 15 kali kot saya restart semalam. And bukan restart sopan yer, switch off terus main plug since nak tekan button restart pun dia hang.

Sepanjang saya dok kat department baru nie tak pernah lagi rasa nak marah. Semalam and harini memang sampai nak darah tinggi dah tahan tension. Seriusly rasa nak telan jek seme orang sebab sangat marah. Keje sangat banyak okay. Perasaan adalah rasa cam nak cepat sampai ke destinasi and dah speed 120k m/hr tapi ade kete kat depan drive 20 km/hr jek. Huhu…

Semalam panggil Iperintis tak datang2, harini jumpe orang IPerintis tengah jalan terus heret suruh repair. Dah repair a few times then jadi balik. End up sampai 3 orang iPerintis yang datang struggle setelkan computer saya. Pastu baru okay. Fuuhh lega. Kalo tak memang saya telan la Hasfa sebab dia paling dekat dengan workstation saya. Hahaha!

Oklah sekian perasmian taip blog di ofis pakai internet baru. Haha!

0 comments:

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.