Our Home According to Za

Hahaha! I was reading Za's blog and there was one entry yang Za tulis pasal rumah kami. Cam agak exegerate gak laa entry tue, but I was smiling for hours after reading it. Meh nak copy paste sini. Bleh ek Za? Huhu... 

 hari isnin petang, saye n lan2, tpot, jagung and baby adri visit rumah kunaz and zak
cantik gila rumah baru diorang + the interior design
ala2 rumah yang di face-lift by designer gitu
ada wet & dry kitchen huhu memang canggih gila la
kalau saye, memang tak sampai hati nak masak la [haha alasan]

rumah diorang ada tangga pusing2 tu
bila saya naik je, semua orang standby kat bawah, 'baik2 za, ok ke tuh'
cisss ready nak sambut kalau saye tergolek dog
yang paling ciss bila zak kata 'ok, sorang2 naik ye'
hahaha adakah buleh runtuh kalo naik ramai2
[mentang2 la saya peknen, pastu kunaz pun peknen 7 bulan hahaha]

rumah tu setingkat setengah
3 bilik kat bawah, while kat atas adelah ruang kosong yang sangat besar and cantik
kalau saye la kan, saya tambah pintu, buat master bedroom
memang heaven la kan
dapat the whole 1st floor to yourself
siap ada balkoni
tapi memandangkan kunaz nak buat studio mekap kat situ, diorang guna master bedroom kat bawah aje..

tak ambik gambar pun..seganla pulak nak snap2 interior rumah orang kan

Haha! Lelebey la ko describe umah aku Za. Haha! FYI, Za + Lan + Zul + Tpot + Adri adalah orang SKO terawal yang saya jemput datang rumah masa raya cina aritu. Dulu kami 2 family (me+Zak+Tpot+Zul) selalu la buat rotate makan2 kat rumah masing2. Now dah tambah 1 family lagi since Za dah move in ke Miri nie dari Bintulu. Seronok. Rasa cam kat oversea plak buat2 family gathering sambil makan2. Huhu...

I've snapped some photos of the house tapi lom upload lagi. Later lah akan try upload gambar rumah. Oklah, it's 9 pm already. Mau masak nasik untuk hubby gi offshore esok (daily trip) and mau tido terus dah. Nite...


6 comments:

Hida Naza February 25, 2010 at 3:53 PM  

setingkat setengah? menarik. tak penah lagi tengok rumah kat miri gitu. cepat2 upload gambar ok

odieY February 25, 2010 at 4:32 PM  

akak~~~

hahaha... mesti akak bangge gile dpt kredit melambung2 pasal umah akak kan? odiey nk tgk gak pic umh akak yg da fully siap renovate tuh... cecepat upload eh~~~

p/s: kem salam baby yg kt dlm perut tu.. take k!

[zaza] February 25, 2010 at 9:53 PM  

adekah tu dikire kredit? rasanye macam luahan hati je =p

kunaz March 1, 2010 at 8:19 AM  

dayah, ha'a stingkat stengah. tp blkg perumahan ktorg dh ade yg 2 tingkat, time ktorg beli x launch lg yg 2 tingkat tu. dem! haha! ok will upload nnt.

odieyyY!!! hahaha! tula, sian korang, tak kesampaian nk msk umah akak b4 abih intern aritu kn. ok2 nntkn gambarnye yer. haha!

haha za! both. pas ko kasi kredit aku luahkan prasaan. haha!

bijoux March 14, 2010 at 6:21 PM  

sile tarok gambar. best nye kunaz. nape aritu aku dok bilik takot2 tuuu. hehe.

kunaz March 22, 2010 at 9:03 AM  

ko laaa.. aku time tu dh nk pndh sgt dh. rumah bsepah thp x layak accept guests. ko plak dtg umah aku godek2 brg2 kt umah aku. malu la aku dedahkn umah bsepah kt tetamu wey. huhu...

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.