Pregnancy : 4 Months

Lame tak update blog. Update nie pun sebab kene sound kat hubby nape lama tak update. Tak paham sungguh saye. Padahal hari2 saya bercerita macam2 bende kat dia termasuklah cerita yang saya tak share dalam blog, tapi dia tetap jadi follower tetap blog saye. Tiap kali nampak saya dok kat meje komputer, terus dia check my blog lepas tue kot2 saya update blog. Haha! Funny husband!

Anyway, demam saya dah baik. And yang paling best, it went away with my morning sickness too. Yeeehaaa! Even tak hilang seme lagi morning sickness, saye dah puas hati. At least dah start dapat gelak2 kat ofis. If tak, nak bercakap pun tak larat okay! I'm still depending on my ubat muntah sometimes. And deria bau saya pun belum ok lagi. Banyak lagi bende yang takleh hidu yang akan buat saya pening and muntah. But overall, it is much more better now. Alhamdulillah...

Next week kandungan saya genap 4 bulan. Next week jugak pegi checkup dengan Dr Roland lagi and if bernasib baik, dapatlah tau gender baby nih. 4 bulan pregnant nih buat saya paham perasaan orang KL yang dok Miri. Ramai gak la member2 yang asal KL yang cam menggelupur kebosanan kat Miri nie. Yelah, Miri is just a small town.

Memula tak paham gak cane diorang bleh bosan sampai tahap camtu. Saya cam banyak je bende yang saya nak buat. Tapi bila pregnant nih, keaktifan saye jatuh mendadak. Banyak bende yang dah tak dapat buat. Nak menjahit mama dah tak kasi. Mama fobia kot sebab dia penah keguguran sebab dia banyak sangat menjahit dulu. Dulu before pregnant, Bintang Plaza tue saya boleh tawaf 3-4 round. Nie dah pregnant, satu floor pun tak habis nak jalan. Semput dah. So sangat bosan hidup sebab banyak bende dah tak dapat buat.

Tapi now since dah nak masuk rumah baru, adela sket bende baru yang nak buat. Seronok dapat gi survey lampu rumah, jumpe kontraktor pasang grill, pilih perabot, etc. And now bila morning sickness dah makin hilang, barulah start rasa nikmat pregnant. Dulu dengar jek orang dok cakap pregnant nie detik paling bahagia dalam rumahtangga, tapi in my case, tak pun. Haru jek. Huhu...

Tapi tue dulu lah. Now alhamdulillah dah dapat rasa nikmat pregnancy nie. Dulu tiap kali hubby pegang and kiss my belly, saye takde perasaan pun. If dia pegang lama2 sangat, saya siap tepis lagi tangan dia sebab rimas. Haha! Takde unsur2 ibu penyayang langsung. Haha!

Thanks to hubby yang banyak bersabar jage saya sepanjang pregnant nih. Saya if tetibe terjaga tengah malam and tak dapat tidur, saye akan kejut hubby and hubby akan picit2 kaki and kepala sampai saya tertidur balik. Thank you sayang. Sori tau, bukan saye yang ngengade tue, nih budak kecik dalam perut nih yang ngengade. Huhu...

0 comments:

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.