Mawar Block

Rasa lama plak tak update. Not much to update actually, just nak upload gambar my new old office at Mawar Block. Hehe... Sila scroll down ya!


Tue adalah bentuk mukabumi ofis "baru" saye. Cantik kan? Haha! Gambar nie di-snap pakai handphone, baru lepas hujan time nie. Nie belum amik gambar backside lagi which lagi menyedihkan plus a bit scary sebab cat dia dah berkulat2. Yekk!



And this one adalah gambar workstation saye. Isskk... bukan workstation pun. Cam meja cikgu sekolah tadika. Do have a look at my previous entry. I put the pic of my previous workstation there. So comfortable till Iman said it was like a manager's table. Iman, tengoklaa kejatuhan taraf aku yang mendadak nih. Haha!

I don't really mind getting a small table, but please provide me with enough drawers so that I can put all my files and other stuff inside, so that no one can see them from the outside. Huhu... They say we have to stay here for minimum of 2 years duration. Katenye ofis SKO akan di-renovate nanti, dah siap akan pindah balik ke SKO building.


1st day masuk Mawar block nih dapat tekanan perasaan sket. Masa tue 90% of the officemates were not in sebab pegi GOES. So, sorang2 dalam rumah hantu nih. Pastu asek blackout sesuka hati. LAN pun tak stabil, asek disconnect jek all the time. Telefon pun takde lagi. Sakit jiwa sungguh.


Tapi next day dah okay sebab tetibe dah start dapat banyak keje. So funny sebab almost everyday ade orang datang melawat blok nie. SKOMC pun ade datang. Saye rasa cam dok kat umah orang tua, wakil rakyat datang hari2 tanya khabar. Haha!


Saye dapat banyak keje last week. Thank god takde telefon lagi. Bleh tak if taknak ade telefon forever? Malas nak entertain. Haha! Lepas tue last Friday saya balik rumah during lunch hour. Lunch hour untuk hari Jumaat is from 11.30 am to 1.30 pm. 2 jam. Saya jarang balik rumah unless ade emergency cam nak angkat kain, etc. Normally, saya akan stay dalam ofis siapkan pape keje.


But last Friday stress dengan sorang senior engineer nih, so balik rumah tidur, restkan otak and hati yang panas. Entahlah, saya try abih dah pikir positif, I believe niat dia baik tapi cara dia buat saya menyampah. Saya tengah ade banyak keje, dia cam energetic gila dok tambah2 keje saye, tanpa tanya pun saya mampu buat ke tak. Workload is good for my learning process, tapi banyak sangat pun, I might end up know nothing, just for the sake of finishing it.


Saye tak suke bila dia buat saya macam hakmilik dia, yang dia bleh decide saya nak kene buat apa tanpa bincang dengan saya dulu, sedar2 dah bitau kat seme orang yang saya akan bertanggungjawab untuk bende tue. And I hate the fact that he's always looking forward to find anything to complaint about me.


Masa masuk2 BWE saya memang dah di-expose-kan bad impression pasal dia dari ofismate lain, but I've tried my very best to like him, and there were times I used to like him. I like him actually, just tak suka cara dia. So, time cara dia okay saya okaylah. It's all about the chemistry I guess. Huhu.. Actually, saye pun tengah moody. Tengah period. Tue kot main reason saya emo.


Btw, I still like my supervisor, Iskandar walaupun ramai tak suka dia. At least he knows how to appreciate me. Saya selalu tertanya2, orang tahu ke saya buat keje? Sebab dulu, saya tak pernah cc email keje kat diorang so saya assume diorang tak tahu saya dah buat banyak keje untuk department lain. And banyak slides yang saya buat orang lain yang present, so orang tak tahu tue hasil kerja saya.


But then, Iskandar tahu, which I don't know how. Terkejut masa saya submit PPA dulu, dia suruh buat balik. Dia suruh saya tambah lagi sebab dia tahu saya buat banyak bende dah untuk department. Terharu baca conclusion dia dalam PPA saya. I feel so appreciated.


Okaylah, nak cite pasal Mawar block jek actually. Meleret2 dah. Huhu... Owh next week raya haji. Hubby datang Sabtu depan for 4 days. Rindunya kat suami. Time2 tengah stress nak sangat dia ada kat sblah. Isskk sedihnyer.. Huhu...



4 comments:

Zsa Zsa December 1, 2008 at 9:47 AM  

ok fine meleret dah cite ko..haha
wey ko non-e ke exec pulak ni? haha!

kunaz December 1, 2008 at 11:43 PM  

hahaha! ciss siot iman

tetamu_01 December 3, 2008 at 1:33 AM  

meja ang mcm meja kat pc opac (utk search buku2) yg kat library utp dlu2 tu, yg ada dekat2 dgn tangga tuu...hehehehe...

btw, senior engineer ang tu mcm gm aku, suka tambah2 keja aku..suka bgtau aku responsible for ni la, tu la..etc. masa masuk2 keja byk expose bad impression pasai dia dari opismate yg len..sama dak kes kita? hahaha..

kunaz December 4, 2008 at 9:08 PM  

meja opac? haha! siot ko padil! haha!

siannye kat ko. gm plak tue. aku at least senior jek. btw padil, sehari lepas aku tulih entry nie aku dh bbaik dh dgn senior aku tu, siap leh dok semeja nk dkat sejam lg bincang psl keje. huhu..

so aku harap ko byk2 bsaba. ko laki ok kot, aku ni pompuan, sensitif lak tu. haha! weh gudluck keje.

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.