Cadar Kartun + XD



Nie pun bukan 2 entry penting yang dimaksudkan. Not this week lah I guess. Can't put my soul into the writing yet. Hehe.. Okay, I received a parcel from mama. Salah satu barang dalam parcel tue adelah cadar tue, hadiah kawen dari Hana and Mili - x-utpians, our batch. Diorang pos ke alamat umah Terengganu tue dah lama tapi mama baru pos balik kat sini.

Haha! Memang takde keje letak gambar cadar. Bukan ape, I can't remember when was my last time using bedsheets with the cartoons printed on it. Yang pasti start umur 13 tahun ke atas memang dah tak pakai. When it comes to choose a bedsheet, I will go for the ones with flowery design or yang warna campur2 tue, ape dah term dia.

So, nie laaa 1st time saye pakai cadar kartun nie. Rase comel la plak. I know the intention of Hana and Mili buying this design for me. I guess it is because of the I love you statement.

**********

Another thing is, last Friday ade engagement session dengan director XD, Md Yazid nama dia. Owh I love his life philosophy. No wonder he did great in his life! Dia cakap dia stucked kat E1 selama 12 years, but then cepat gila dia naik. Dia skip E5, so now dia dah E6. I love when he said "Jangan risau if orang tak tahu or tak nampak performance or contribution kita, Tuhan nampak.."

He said dulu kawan2 dia sibuk compete sape paling banyak pegi offshore. Dia plak spent years in the office, tapi dia bukan duduk bodoh jek dalam ofis tu. He was taking his time to learn. For the 1st few years, he used it to develop himself, dia tak kesah if orang tak nampak usaha dia or tak kenal sape dia. Banyak yang dia cakap tue kene dengan diri saya.

Lagi satu yang saye suke bila dia cakap "People change as the time goes by. Bila dah keje, tak perlulah berperangai macam zaman belajar. Kawan memang baik, tapi bila dah keje, kita kene pandai adjust friendship"

Yang nie pun kene gak dengan saya. Saye tak putus2 cerita yang saya tak suke being attached to a group. Saya berkawan jer dengan semua orang, tapi jangan 'paksa' saya attach sangat. Dulu, saya pernah terasa dengan sorang orang SKO nih yang cam sound saya jarang join diorang kuar sesama. Ntahlah, mind orang nak berkeluarga lain kot dengan orang bujang. Please lah biarkan saya selesa dengan cara saya. And kamu selesalah dengan cara kamu. Huhu...

Another thing yang saya suke ialah bila dia cakap "Sistem wanita nie diciptakan boleh handle 3 perkara je dalam 1 masa. Bila masuk bende ke-4, performance akan menurun." Dia adelah kasi a few example which I think memang sangat betul.

Paling saya suka bila dia kept saying that ape2 pun, kene belajar bersyukur. Sebab ade orang tak puas hati pasal sistem gaji baru la, ade yang tak puas hati tak dapat keje yang diorang nak la, etc. Ntahlah,susah nak tiru ayat dia tapi maksud dia memang sampai ke hati saya. Tapi betullah, bila kite syukur and redha dengan ape yang kita dapat, hati kite tenang jer.. Bila hati tenang, terpancar kat wajah kita. Huhu...

Lepas tue pegi free lunch. Me and Gan punyelah lari2 taknak makan dekat2 dengan SKOMC, sekali Raymond datang tarik kitorang duduk semeja dengan BD and XD. Dia plak pegi makan meje lain. Waaa siottt!! Yang ada kat meja tue ialah saya, Gan, Mun Yoke, Suryadi and Kam (presiden YPC).

Saye diam jek kat meja makan, dengar jek XD bercerita. Terkejut lagi terharu bila BD tetiba cakap "You Nazuha kan?" OMG, I never expect he would remember my name sebab saya sangatlah tak menonjolkan diri kat SKO nih. BD selalu pesan kat new staff suruh being visible to him tapi saya tak buat pun.

Ntahlah, I'm still in the development phase and biarlah saya buat keje belakang tabir dulu. Saya sendiri masih belum puas hati dengan job performance saya, macam tak best nak tunjuk bende yang saya sendiri tak puas hati, walaupun my supervisor nampak puas hati dengan performance saya setakat nie (base on the LBFS rating and comment he gave to me previously) Oklah, kesimpulannya I love the engagement session with Md Yazid. I love his personality. I love his words yang saya tak mampu nak sampaikan balik dengan cara yang dia sampaikan haritu. Huhu... Sekian..

2 comments:

faizah@utpbacth2002 November 4, 2008 at 7:02 PM  

Salam kunaz...i really love this entry very much...sbb 200% agree with ur director XD (even xtau apa makna XD tuh..hik3) tp btul la apa yg dia ckp tuh...kkdg baru 1st year keja neh, saya jadi sdeh if org xpasan pn betapa da kuat kita keja kn?tp itu xpntg...ALLAH SWT tahu...huhu...satu lg pasai frenship tuh...setuju gak sgt2...sy pn type yg xsuka attach dgn mana2 grup..suka kwn dgn sume org.n family type gak...xsuka hang out suka2 hati..rumahk syurgaku..huhu..thanx kunaz for the sharing...btul2 motivated~! ^_^

kunaz November 4, 2008 at 8:11 PM  

waahhh byk persamaan kite rupe2nye. huhu... tulaaa diorang nih, x seme org hepi the same way. if diorang suke hangout, go on la kn. xyahlah pakse2 and kutuk2. x seme org sama. kte ade cara hepi kte sdiri. and yeahhh!!! umahku syurgaku!! hepi in my own heaven. hehe...

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.