3rd Week At Work

4 May 08

Shopping dengan Lily kat Imperial Mall while waiting for Pana to pick me up to our rental house. Spatut checkout hotel 5 May tapi keluar awal sehari and kasi Nellie duduk kat hotel tue sehari and tolong checkout kan for me.

Sampai rumah sewa dah kul 10.30pm sebab pegi airport dulu to fetch one of our housemate. Perabot sampai kat rumah sewa petang tue so sempat pasang cadar and sangkut a few baju kurung jer. Pastu tidur.

5 May - 8 May 08

Tpot's husband had to attend a course in KL so she begged me to teman her for 3 nights. So, tidur rumah Tpot untuk 3 malam. Kiranya, baru 1 malam saya sempat masuk rumah sewa sendiri. Huhu...Kami shopping kat Emart (ala2 Tesco lah if kat semenanjung) 2 hari berturut2. I bought one stand fan yang tinggi tue for RM110 only.

Pastu best main2 dengan perut Tpot yang dah 4 bulan pregnant + tengok gambar scan baby dia. Pengalaman paling kelakar ialah bila berjaya menipu pak guard. Saya tertinggal staff card kat rumah Tpot. So, terpaksa gune yang Zul punye (Tpot's husband), tutup gambar Zul and tunjuk kat pak guard. Hehe...

Meeting With Director

Last Monday after morning assembly director SKO nie nak jumpe seme staff baru yang masuk starting Jan 08. Kami breakfast sesama. Saya duduk semeja dengan director and my boss, Raymond. Banyak bende yang bincang tapi saya tertarik dengan 1 statementnye "Find a complement reason to stay happy here. If you have a fiance, bring him/her here." Haha! I'll have a personal appointment with him soon regarding this matter. Huhu...

Working Life

Dah mula dapat banyak keje with a very short dateline. Alhamdulillah so far seme tasks dapat disiapkan on time.

One planner from PMO ade kene attach kat sini for 6 months. His name is Nazar. Thank God I have him as a partner. Sejak Larissa takde rase cam lost gile gaban. Nazar is a good "teacher". Apa yang dia ajar cepat jek saya paham compared dengan orang lain ajar. It's the chemistry that I need. Macam kat UTP, ada certain lecturer tue, ajarlah sebagus mana pun tapi saya still susah nak paham. Tapi ade lecturer yang takdelah grand sangat tapi saya paham sampai mati. Haha!

Overall, this week dah nampak sinar kefahaman in my job nature nih. Slowly lah kan. Yang paling best, boss saya Raymond tue memanglah sangat best. Bila bertembung tengah jalan saya akan cakap "Hi Boss" and he will reply "Hi tokey" because he knows I own a company, even though just a small one. And bila orang nak kasi banyak keje pada saya he will say "Sabarlah, tunggu 1-2 bulan dulu baru kasi keje kat dia. Biar dia belajar dengan abang Eddie and abang Nazar dulu.." Hehe.. napelah boss saye nih sangat baik. Mmmuahss! Huhu..


Borneo Games

Finally, nama saya telah dimasukkan secara paksarela dalam list untuk ke Borneo Games. Dahlah dah lama miss training. Guess what! One of the staff, Fahim dah pecahkan rahsia. He said pemain wanita nak pakai 2 orang je actually and now we have 3. So saye pelik nape Uncle Marli still cari sorang lagi, which is me. So, saye sekarang tengah dalam usaha memujuk diorang to put me as a reserved player only.

Fahim pun cam nak tolong coz he knows about my leg condition. Dia cakap, tak main takpe, yang penting dapat pegi Kota Kinabalu tue. Susah nak dapat peluang. Dahlah dapat macam2 gifts. Dapat beg, tshirt, jersey, etc, yang penting dapat skip keje and bleh pegi jalan2 kat Sabah. Haha! Yesss!!! Dapat pegi Sabah free2! Heee....

0 comments:

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.