Petronas Carigali Miri Part 2

Hoho! Seems like ramai yang nak tahu what I will do next regarding this matter. Seriously, I didn't put any efforts to act or even to think until for the past few hours. 1stly, this is situation yang saya dapat dari offer ke Miri ini.

Ada 3 golongan yang happy dengan offer yang saya dapat nie. 1st kawan2 yang memang dah dok kat Miri and housemates saye yang dapat Miri jugak. Siot sungguh mereka. Di saat saya tengah tensen2 masa 1st time tau dapat Miri, diorang reramai hantar SMS "Akak dapat Miri ke? Yeayy!!! Sayang akak!!" Demm! Haha!

2nd, kawan2 parents saya. Semua bangga and call my mom utk cakap congrats. Semua suruh pegi jer. Bile lagi nak dapat peluang camni kan?

And 3rd (this one is not so nice) is para makeup artist samada yang baru atau lama. Let me tell you this, there are certain of them out there yang kurang senang dengan kewujudan saya dalam industri ini. Saye pun tak paham, saye tak pernah pun nak fight, why should they feel threatened??


And saye sangat terharu dengan beberapa orang yang sangat sedih dengan pemergian saya nanti. Let me list down some names here. 1stly, my parents & family of coz la kan. My mom risau gile and suruh saye kawen next week dengan Zak sebab saye sepatutnya dah pegi Miri 18 Feb nie. Alahai mami poko... Badan saye tengah bulat macam Pokemon nie nak suruh saye kawen now ke? Never ever okayy!! Hahaha! Zak pun included dalam kategori family laa...

2nd, some of my friends : Intan, Iman and Syazwan. Thanks for your serious concern. Terharu gile okayy!! Syazwan siap offer nak try carikan kabel yang boleh bring me back to Semenanjung. Serius seyy saye sangat terharu tapi tula statistik menunjukkan tak pernah ade yang berjaya mintak tukar. So, saya tak mengharap sangatlaa.... Tapi setiap peluang yang ada tue saya takkan persiakan. Ha, sape lagi yang ade cable silela kasi saya pinjam yer. Huhu...

And 3rd for sure la my existing and future clients kan. Huhu... My current plan is to finish up the bookings for February and March only. Saye akan try mintak extend untuk ke Miri. Maybe by April baru saye pergi. So untuk tempahan selepas March saye akan pass kat my teammates in Pretty Peektures. Maybe it's the time untuk saye kembangkan bakat saya di sana pulak. Kat semenanjung ni dah banyak sangat makeup artist.

Well, harini demam saya dah pulih 90%. Dah rasa normal balik. Dah boleh pikir pakai otak sket instead of emotion. As I told you, the only constraint yang membuatkan saye tak suke pergi Miri is because of the makeup job. Tapi bumi Allah nie luas. Rezeki ada di mana2. Saya yakin dengan hikmah Allah. So, I'm done with the adjustment period. Saye dah terima hakikat yang saya akan ke Miri nanti and honestly rasa tak sabarla plak. Hehe...

And about my relationship with Zak, semua pun tahu hanya takdir yang boleh pisahkan kami. Distance won't give it a damn at all. But of coz la saya akan doakan Zak dapat Miri jugak. Papepun yang terjadi nanti, saya yakin ape yang saya dapat now is the best for me. I love my Creator, Allah and I belive He loves me back just fine.

So, Isnin nie saya akan request untuk extend, paling awal pun April. Lagi lewat lagi best. Hehe.. Aritu dah berjaya mintak extend hantar result medical checkup sebab offer letter sampai lambat. So, within 2 bulan hayat saya di Semenanjung nie saya akan setelkan urusan company saya (kene sign cek kosong byk2 & update filing system sesiap), makeup sisa baki clients setakat yang mampu, shopping baju untuk ke Miri, jalan2 kat KL buat kali terakhir and try jumpe kawan2 yang saye sayang. Sekian dulu update kali ini. Heeeee~~~~~

3 comments:

~lalala~ January 28, 2008 at 12:43 PM  

huhu... pegi jugak ek ko kunaz... nmpknye aku kene kawen cpt2 sbelom ko pegi. wahaha...

haah... btol ko ckp tue kunaz... rezeki ade di mane2... sarawak tue luas gile k... n maybe kt sane xde r 'org2-yg-dengki-kt-ko' byk sgt

pa pe kunaz, good luck la eh~~

apih January 28, 2008 at 3:31 PM  

xpe kunaz...ni sume ade hikmahnye. mayb skang x nmpk lg, nanti2 dpt tau gak hikmahnye. mayb dpt kawin awal...hehe.
nway, congrats kunaz!

kunaz January 28, 2008 at 6:00 PM  

intan : ha'a when u look things at the bright sight, mmg nmpk byk future kt sana tue. hahaha intan emo. ha silela kawen bulan depan yer intan. huhu...

apih : offer kawen awal tu aku dh dpt apih tp aku x relaaaa diriku dikahwini lagik. hahaha! tq apih. gudluck utk ko!

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.