Update Dari Rumah

Harini dah masuk hari ke 5 saya di rumah. Statistic yang lepas menunjukkan hari ke-4 di rumah saya akan menggelupur kebosanan but not this time. Guess what, it took 3 days for me utk kemas2 my room tu. Bilik dahla kecik. It's just a 10'x10'-sized room. Katil plak queen size, so ade sket je space lebih utk letak barang. Barang yang sedia ada dah byk and now tambah pulak barang2 yang ter-accumulate spjg 5 tahun kat UTP. Saye mintak mama belikan wardrobe baru tapi gagal. Dia cakap tunggu masa nak kawen nanti baru tukar seme perabot. And my room pon dia nak renovate jadi 20'x10' luas. Ntah sempat ke tak ntah nak renovate.

So semalam first time saya dapat tidur di atas tilam tu hanya bertemankan bantal dan selimut. Kalau tak saya tidur dengan beg, kotak, buku, etc. Sungguh nyaman, siap mimpi kawen dengan Anuar Zain lagik. Best sungguh. Sekali bangun kul 10 pagi, tu pon sebab Zak call. Haha! Owh btw, Zak pegi interview dengan UEM Builders semalam (Jumaat) and hari Isnin dah leh start keje. Congrats dear. Awak jugak yang keje dulu akhirnya. Kan saye selalu cakap, rezeki Allah tue luas (teringat time yang awak risau2 pasal keje masa exam week dulu)

Saye pulak dah nak masuk seminggu menganggur. Eheh! Nanti2lah, bontot pon blum panas lagi dok kat umah nie. Let me enjoy this moment first. Moment tgh takde terikat dengan mana2 tanggungjawab. Report duty tak buat lagi okay. Gile selamber. Eheh! Owh plan nak diet gila2 sebab badan dah bulat cam limau tambun. Progress dah ade tapi slow2. Takpe2 slow and steady. Yeehaaa!!!

Hmmm so nie jek update dari rumah. Owh by the way, rumah saya now jadi pusat penempatan kanak2 takde parents. Ade parents gi wat haji, ade gi vacation, etc. Makin ramai kaum adam kat umah saya nie. Diorang tidur bersepah2 atas lantai. Best kalo leh pijak. Haha! Hisss jadi bising gile umah nie budak2 nie mengilai2 tiap hari. Sebbaik mama tak offer mangsa2 banjir dok sini gak. Kalo x sure darah tinggi saya dibuatnye. Huhu....

3 comments:

iman December 15, 2007 at 10:59 PM  

hahahaha! bunguk cm bese ko naz. hahaha

jengae December 16, 2007 at 11:23 PM  

tu ar tu..sbek mak ko tak offer mangsa banjir kan!! hahahaha. bengom.

kunaz December 17, 2007 at 9:40 PM  

iman: haha! ko pon cam bese slamber kutuk aku. haha

jengae: i really cant wait for these kids to go home. seriesly senak perut aku layan. huhu...

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.