Exam : Week 1

So, it's the end of week 1and I'm walking out of the hell to enter a temporary heaven. Week 2 takde paper langsung, but I still need to parepare for my FYP presentation.

1st paper was Land Reclamation & Rehabilitation, subjek kegerunan budak2 civil kerana lecturernya yg bengis. The paper was on Monday. 10 org jek yang amik subject nie. As I used to say, the only way to overcome a fear is by facing it. Tak kenal maka tak cinta. I can't believe Dr Amer yg digembar gemburkan sbg sgt ganas, kejam, zalim and etc rupe2nye cuma buruk khabar dari rupa. Haha! I like him, and it seems like he loves 10 of us just fine.

About the exam paper, it was just ok, even though almost all of us said that it was damn tough. Pacel siap declare nie paper tersusah spjg dia kat UTP nie. Hmmm... Saye takdela boleh jawab dgn cemerlang, mainly because of the fact yg byk soklan yg kuar aritu xde dlm silibus. Tp cane nak ckp ek? Maybe sbb saye agak tenang aritu, so tak melatah sgt bile tgk soalan yang x pnah ade dlm notes. And, maybe sbb saya dah boleh baca style Dr Amer tu. He's not a notes-oriented guy. He loves his students to think. That's why lps abih paper, I felt like my brain was totally squeezed. Abih segala engineering judgements yang ade dlm otak saya turun ke pen seterusnya ke answer booklet.

Abih paper land, kena struggle buat FYP report lak sbb kene submit hari Rabu. Khamis tu ade paper lagi. Environmental Managaement System - paper yang memerlukan 100% menghafal. Ciss! Bencinye saya dgn paper seumpama itu. Xtau camne dak IT/IS leh survive slama 4 thn stngah dgn menghafal. Huhu... Saya menghafal dgn Zak sampai nak muntah2 tp berbaloi la coz byk yg kitorg hafal tu keluar. Owh, btw saya sgt mengantuk masa jawab paper nie. Ngantuk takley handle. Dah basuh muka pon still ngantuk sampai saya terpaksa minum air paip kat toilet tu 2-3 teguk. Haha! Darurat.... So, kalo anda mengantuk, minumlah air jamban. Haha!

Abih paper, keluar dewan jek kitorg terus ke Menglembu. Plan nak amik claim form kat workshop, tp dah tutup la plak time kitorg sampai tue. So, kitorg lajak trus ke JJ, tgk movie Sumolah. Filem tu je kot plg ringan utk otak kami yg sarat nie. Huhu... Disebabkan tak plan utk ke Ipoh hari itu, saya msk cinema dgn pakaian standard pegi lectures. Baju kurung, kasut and siap gantung kad matric lagi. Dah abih movie baru perasan tgh pakai kad matric. Haha!

And filem Sumolah tue, saya rase sesuai la utk tgk sekadar utk gelak2. Mmg saya gelak habis habisan ah. Suara saya antara yang plg cemerlang malam tue. Sampai tumpah pop corn saya disebabkan vibration yang berlaku ketika bergelak ketawa. Habis keluar segala ilmu EMS yang saya hafal b4 this. Haha!

0 comments:

Blog contents © Stories of Heart 2010. Blogger Theme by NymFont.